Ons doel

U1

Drone eigenaren kunnen zichzelf en hun drone registreren. Drone piloten kunnen ook registreren als zij hun vergunning kunnen laten zien. Overheid instituties kunnen U1 gebruiken om overzicht te houden. Ze hebben een overzicht van drone eigenaren, drones en piloten. Daarnaast kunnen ze de drone status en locatie zien. U1 zal ook al deels rekening houden met geofences. Dit zijn gebieden waar een drone niet mag vliegen. Als een piloot de drone hier perongelijk naar toe stuurt, dan zal die een bericht krijgen zodat het bekent is dat de drone daar niet mag vliegen.

In U2 zullen de geofences verder uitgewerkt worden. In de praktijk betekent dit dat een drone omgeleid zal worden als een deze in een gebied probeert te vliegen waar dat niet mag. U2 zal de piloot ook adviseren over het weer. Ook kunnen gebruikers hun vluchtplan invoeren en real-time toestemming krijgen voor hun vlucht. Als het erop lijkt dat twee drones gaan botsen, dan stapt het systeem in om dit te voorkomen.

U2

U3

U3 zal dynamische geofences kunnen vaststellen. Dit betekent dat mensen voor een bepaalde tijd een geofence op een bepaalde locatie kunnen aanvragen. De drone-vluchtgegevens zullen samenvoegd kunnen worden met andere vluchtgegevens, zoals vliegtuig en helikopter, om een ​​verenigd luchtruim te creëren.

U4 wordt een verenigd en goed gecontroleerd luchtruim. Drones kunnen automatisch no-fly zones en elkaar vermijden. De juiste instanties kunnen toezicht houden op al het luchtverkeer. Bovendien kunnen gebruikers vliegroutes invoeren en vervolgens weersupdates en wettelijk advies ontvangen. Ook kunnen ze toestemming voor de vlucht krijgen.

U4

U5

U5 is onze eigen toevoeging aan het huidige UTM-systeem. Hiermee kan het systeem de drones besturen. Als er bijvoorbeeld een aanrijding dreigt, leidt het systeem de paden om om deze te vermijden. Ook willen we een leercomponent implementeren waar dronesroutes geregistreerd worden en hiermee kan het systeem vliegroutes optimaliseren. Als een drone vliegt in een No-Fly zone en de piloot niet reageerd op de waarschuwingen, dan zal het systeen automatisch de autoriteiten benaderen. Ten slotte willen we verticale landingsplaatsen creeën, door dat iedereen toestemming kan  geven om hun tuin te gebruiken voor leveringen.